söndag 23 augusti 2009

Besök i Uddevalla

Idag har jag, mamma, Christel och lilla Tuva hälsat på Birgitta i Uddevalla. Framförallt var det hennes små kattungar vi var nyfikna på då vår Thorsten är pappa till dem, men givetvis var det trevligt att träffa Birgitta och de andra katterna också! Jag tyckte det var lite extra roligt att få se Fia, S*Mizitas Phoebe Buffay, som kommer ifrån mig och se hur positivt hon utvecklats på sistone. För en del katter tar det uppenbarligen tid att växa klart.

Men tillbaka till kattungarna. De var enormt söta. Synd bara att tjejerna inte var korrekt tecknade. Man kan tycka att Birgitta fått tillräckligt med "Picassoungar" ;-) Killen Greger såg dock ut att få väldigt fin teckning och blev nog allas favorit. Han har verkligen något! Vi får se vad Birgitta gör av den snyggingen... Det här är Thorstens första kull och efter att ha sett resultatet ska vi definitivt skicka fler tjejer till honom ;-)

Just nu går jag här och hoppas på att Alma ska vara dräktig, för jag blev verkligen kattungesugen idag. Hos mamma finns bara Norton kvar nu, då resten av Spirits kattungar flyttat till sina nya hem. Lycka till önskar vi dem och deras ägare! Norton är fortfarande till salu. Det är första gången vi har en flyttklar kattunge som inte är såld. Det känns lite konstigt. Det är bara att hoppas att rätt köpare snart dyker upp till honom med, för jag har känslan av att det kommer att bli svårare och svårare att släppa honom ju längre tid han blir kvar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar