tisdag 16 juni 2009

Olivia har blivit pensionär

Idag har jag varit och kastrerat Olivia. Det bestämde jag mig för redan efter hennes förra kull men det har liksom inte blivit av. Någonstans har det ändå tagit emot, då Olivia har varit en otroligt duktig mamma och trivts med att ha ungar, men samtidigt tyckte jag att förra kullen slet så på henne och jag vill inte till något pris riskera hennes hälsa. Nu ska hon bara få gå här hemma och skrota och förhoppningsvis trivas med det "hormonfria" livet. Veterinären hade för övrigt aldrig sett några liknande äggstockar hos en katt, tydligen var de proppfulla av stora mogna ägg. Han funderade på om hon kunde ha något hormonfel, för enda gången han sett något som liknade detta var på en hormonbehandlad ko...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar